Werkwijze
Op de afbeelding hiernaast is te zien hoe ik de ontwikkeling van elk kind zie...
In mijn ogen is elk kind het plantje met de wortels in de grond. Het ontwikkelt zich doordat het warmte (zon) om zich heen heeft, doordat er oog voor is en doordat er af en toe een minder fijne ervaring is (regen).
Het komt helaas vaak voor dat er aan plantjes te hard getrokken wordt om sneller of beter op te groeien. Dat heeft als gevolg dat het plantje 'ontwortelt' en zijn koppie laat hangen. Even snel wat kunstmest erbij is dan niet de oplossing....
Opnieuw met de wortels in het zand en tijdelijk een stok erbij, is hetgeen het plantje nodig heeft. Als het zich weer stevig geworteld heeft, kan de stok (de begeleiding) weg. En kan het plantje zich verder blijven ontwikkelen....
Elke begeleiding start met een uitgebreid kennismakings- / intake gesprek. Ik wil zoveel mogelijk weten om een breed beeld te vormen en zo precies te weten wat helpend is. Tijdens de begeleiding maak ik notities. Deze verwerk ik in een uitgebreid verslag, dat bij de begeleiding hoort. In dat verslag beschrijf ik de aanpak (leerstrategie) en zet ik de tips en trucs die ik gegeven heb. Er hoeft geen concentratie naar 'het onthouden' te gaan. Alles kan worden nagelezen. Vervolgens werk ik met een periode van vier weken. Om erna te bepalen of de afgesproken vorm van begeleiding voldoet of dat er wellicht iets mag worden aangepast. Bijvoorbeeld liever om de week in plaats van wekelijks of wat dan ook. Ik ben hierin heel flexibel en pas me aan aan hetgeen wenselijk en nodig is. Dat geldt ook voor de locatie waar de begeleiding plaatsvindt. Door reisafstand en/of gezondheidssituatie kan online begeleiding ook een optie zijn.
Ik zie mijn begeleiding als één van de radartjes in een geheel. Daarom werk ik heel graag samen met ouders en scholen (docenten/ mentoren) om de begeleiding zo effectief mogelijk te laten zijn. De begeleiding is vaak een 'brug' tussen school en thuis.
Mijn doel is altijd om tijdelijk de stok te zijn. Iedereen ontwikkelt zich anders, dus bij de één zal de begeleiding langer doorgaan dan bij een ander. Facturering geschiedt elke vier weken, voorafgaande aan een nieuwe periode.
Verder begeleid ik met hoofd en hart: dat houdt in dat ik uitga van mijn kennis én van mijn gevoel. Hierover kun je meer lezen bij 'Over mij'
Door gebruik te maken van allerlei begeleidingstechnieken ontstaat er meer inzicht in eigen kwaliteiten en leerprocessen, waardoor het zelfvertrouwen en de motivatie groeit. Met als bijkomend voordeel dat de resultaten van toetsen vrijwel altijd verbeteren. Op die manier ontstaat er een positieve, opwaartse spiraal en zal begeleiding overbodig worden. Doel bereikt!
Meer info? Neem Contact op of lees verder op Aanbod of Tarieven